TIA resources

L’Observatoire Valaisan du Tourisme (OVT) intéresse prioritairement les acteurs du tourisme en Valais. Son rôle est d’apporter des informations et des connaissances sur la demande, sur les hôtes et sur les marchés (situation actuelle et tendances). Il s’agit d’aider les entreprises touristiques à réagir de manière proactive grâce à une meilleure compréhension de leur environnement. Le site est bilingue, français et allemand.

http://www.tourobs.ch

 

Le Réseau de veille en tourisme est un organisme spécialisé dans la veille stratégique en tourisme. Il a été créé par la Chaire de Tourisme Transat de l’École des sciences de la gestion de l’Université du Québec. The Tourism Intelligence Network is an organization devoted to strategic intelligence gathering in the field of tourism. It was launched on January 30, 2004, by the Transat Chair in Tourism at the Université du Québec à Montréal (UQAM) School of Business Administration

http://veilletourisme.ca ou http://tourismintelligence.ca

 

Veille info tourisme (mistère du tourisme, Paris, France) : Le portail national de connaissance du tourisme

http://www.veilleinfotourisme.fr/

 

STNet.ch, le site de Suisse Tourisme pour les professionnels du tourisme

www.stnet.ch

 

L'Office du Tourisme du Futur propose des outils d'analyse et des fiches très pratiques pour améliorer la gestion des Offices du Tourisme et leur permettrent de répondre plus efficacement aux changements de l'environnement.

https://otfutur.lenord.fr/

 

The Canadian Tourism Commission is publishing on a regular basis a wide range of reports covering tourism research and intelligence.

http://en-corporate.canada.travel/research/all-reports

 

The European Travel Commission (ETC) is a non-profit making organisation with its headquarters in Brussels. Its members are the 33 National Tourism Organisations (NTOs) of Europe, whose role is to market and promote tourism to Europe in general, and to their individual countries in particular.

http://www.etc-corporate.org/

 

New Media Trend Watch has been created to help keep European tourism marketing professionals fully up to date on trends in internet usage by tourism consumers across the world.

http://www.newmediatrendwatch.com

 

TTR oder auch „Tirol Tourism Research” – DAS Wissensportal für den Tiroler Tourismus.

http://www.ttr.tirol.at/

 

Wissensportal des Deutschen Seminars für Tourismus (DSFT)

http://www.wissen.dsft-berlin.de

 

Die Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Marktforschung konzentriert sich zielgerichtet auf zukunftsorientierte, vernetzte Untersuchungen, um so den Partnern der DZT wie auch allen Unternehmen der Tourismusbranche wegweisende Analysen für ein professionelles Marketing an die Hand zu geben.

http://www.germany.travel/de/parallel-navigation/ueber-uns/marktforschung/marktforschung.html

 

 

Tourism Intelligence Scotland offers you the opportunity to access, share and understand a range of useful insights and provides a raft of practical hints and tips on how to use this intelligence to get ahead, stay competitive and prosper.

http://www.tourism-intelligence.co.uk

 

PROJECT M ist eine Unternehmensberatung für die Tourismus- und Freizeitbranche: In den Bereichen Destinationsmanagement,  Touristik sowie Freizeit- und Hotelanlagen zählt PROJECT M zu den marktführenden Unternehmen in Deutschland. Seit 01.08.2010 gehört auch das Europäische Tourismus Institut (ETI) zu PROJECT M. Publikationen im Bereich Gesundheit, Wellness, barrierefreier Tourismus:

http://www.projectm.de/project-m/de/Publikationen/index.php